Popołudnie w Dolinie Białego. W poszukiwaniu Szarotek

Dolina Białego to doskonały kierunek na lekką, godzinną wycieczkę tuż po przyjeździe do Szarotki. Szlak znajduje się 200 metrów od pensjonatu. Wystarczy skręcić w prawo i po 3 minutach drogą asfaltową znajdziemy się na skraju lasu reglowego. Cały czas kierujemy ścieżką wzdłuż potoku aby dojść do żółtego szlaku. Obecna droga wśród majestatycznych skał powstała w 1905 roku. Biały Potok kilka razy przekroczymy przechodząc po drewnianych mostkach. Jego szmaragdowa woda wyżłobiła w wapiennym dnie piękne oczka wodne i wodospady.

kladka_trzy

Malownicza Dolina Białego znajduje się na terenie ścisłego rezerwatu przyrodniczego. Możemy tu podziwiać świerki, limby, buki, cisy, jodły, sosnę drzewokosą oraz różę alpejską i szarotki. Możemy również spotkać sarny i jelenie, rzadziej niedźwiedzie, rysie i wilki. Po drodze mijamy sztolnię, jedną z dwóch znajdujących się w Dolinie, gdzie Rosjanie poszukiwali bezskutecznie i w wielkiej tajemnicy uranu. Szlak kończy się Polaną Białego, z której możemy wędrować dalej w kierunku Kalatówek lub na Sarnią Skałę i do Doliny Strążyskiej.

10998701

W pensjonacie Szarotka możecie Państwo otrzymać mapę miasta, pobliskich szlaków oraz otrzymać informację jak najszybciej dotrzeć do centrum Zakopanego, od którego dzieli nas zaledwie 10 minut spacerem.